Det här med mat, vikt och idioter.

Min "Oh god, låt mig slicka på dig"-min förekommer vid tre tillfällen,
1. När jag ser en person med en kropp som är to die for.
2. När jag ser onyttiga saker som jag älskar och inte kan låta bli.
3. Vi går inte in på den här punkten nu, hahah. :D
 
Jag tänkte ta upp en sak lite snabbt.
Jag hör HELA TIDEN folk som vill gå ner i vikt, bli smalare, sluta äta, träna osv.
Jag hör även folk som påstår att det är löjligt att läsa på baksidan av matpaket efter kcal/fett,
att folk som tackar nej till saker som de vet att de kommer ångra sig om efteråt.
 
Jag har så delade åsikter om det här att det är galet, värsta dubbelmoraler osv.
Jag tycker att om en person vill känna sig bra med sin kropp så go for it!
Om det betyder sluta äta, träna varje dag i veckan, what so ever. Go for it.
 
Sen kommer det till att veta vart sin egna gräns går och inte utveckla en ätstörning..
 Om man nu lyckas med att sluta äta och träna så för det första, wow, du är stark.
Vissa tycker bara att det är konstigt och ett lite sjukt beteende, jag kallar det självkontroll.
Min självkontroll är okej.. Men att inte äta, det är pain om man tränar mycket.
För att inte tala på huvudvärken då man glömmer att ersätta maten med vatten.
JAG klarar inte av det. Jag har testat, haha. Jag tycker inte att det är värt det anyway.
När jag inte äter och tränar så somnar jag, mår dåligt och det slutar med att jag tänker:
FUCK THIS SHIT. Fyll mig, älskade kylskåp. Och sen hetsäter jag mängder..
 
Men det var inte mig vi skulle prata om nu, utan själva saken jag behöver få ur mig.
Jag kan skriva i en evighet, så jag tänker skippa all jävla text och bara komma till saken.
 
Ni är patetiska som påstår att någon är löjlig för att den har ett mål med sig själv,
go fuck yourself. Nej men seriöst, jag orkar inte med er.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0