Valborg.

Drog ned till brasan och hittade en hel del fint folk att umgås med.
Jag stod där och värmde ryggen mot brasan och såg på några vänners leenden,
helt ärligt så lyste deras leenden tusen gånger starkare än vad elden gjorde.
 
Jag gick sedan vidare hem till Kevin där drygt 15 pers hade tagit plats i hans rum.
När en viss person blev för full tyckte jag att det var dags för mig att dra vidare.
 
En bekant ringde men det var inte han utan någon annans röst som pratade i andra änden.
Han tyckte att jag skulle träffa honom, jag instämde och så hamnade jag uppe i en lägenhet.
Jag kände någon, visste vilka flera av dem var och vissa hade jag aldrig sett förut.
 
Jag spenderade hela kvällen med rösten som hade ringt dit mig.
Rösten tillhör en främmande och sådär lagom lång brunett.
Vi kysstes under en gatlampa och såg på varanda tills jag vek av med blicken.
Han bad mig stanna innan jag motvilligt tog första stegen hemåt mitt i natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0